نیوز آفتاب

ساخت وبلاگ

مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان (از توابع شهرستان فارسان-چهارمحال و بختیاری) تخریب شد.

آفتاب :

پیش از ظهر امروز چند فرد خودسر با حمله به قلعه سردار اسعد، یکی از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران، مجسمه این قهرمان ایرانی را با تیشه تخریب کردند. این در حالی است که قرار بود این قلعه در روزهای آتی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی تحت عنوان «موزه مشروطیت» افتتاح شود.

آن گونه که منابع آگاه خبر می‌دهند، حمله کنندگان با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان قلعه، وارد محوطه این اثر تاریخی شدند و سپس در اقدامی تحریک برانگیز، با تیشه به جان مجسمه سردار مشروطه افتاده و پس از تخریب آن، از محل گریختند؛ بی آنکه نشانی از ایشان برجای بماند!

این اتفاق که در فاصله کوتاهی از انتقاد یکی از مسئولان استان از ساخت مجسمه سردار اسعد و نامگذاری قلعه وی به نام موزه مشروطه رخ داد، موجب جریحه دار شدن جمعی از مردم منطقه شده و بر این اساس امید می‌رود عاملان آن شناسایی شده و با ایشان برخورد صورت گیرد.

گفتنی است قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان، به تاریج پنجم دی 1356 با شماره 1548 در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و نامگذاری آن به عنوان موزه مشروطه، در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است.

انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در آن نقش آفرینی کرده‌اند و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است. کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

به گزاش تابناک، انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

رئیس جمهور جوان و پرحاشیه کرواسی عصر امروز وارد تهران می‌شود.

آفتاب : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «کالیندا کیتاروویچ» رئیس جمهور 47 ساله کرواسی عصر امروز در صدر یک هیئت بزرگ تجاری برای دیدار با مقامات عالیرتبه کشورمان وارد تهران می‌شود. این در حالی است که چند سال پیش اشتباه گرفته شدن او با یک مدل آمریکایی و عکس‌هایی که در فضای مجازی به وی نسبت داده‌شد، شهرتی غیر‌متعارف را برای این بانوی صاحب‌منصب به همراه داشت. بسیاری از کاربران فضای مجازی هنوز هم او را با یک مدل آمریکایی اشتباه می‌گیرند.

وقتی عکس‌های کنار ساحل، خانم رئیس‌جمهور سوژه شد +عکس

کیتاروویچ اولین رئیس جمهور زن کرواسی و در عین حال، جوانترین رئیس جمهوری است که تاکنون در این کشور به این مقام دست یافته است.

وی فارغ‌التحصیل زبان انگلیسی و اسپانیایی در مقطع کارشناسی است و در سال 2000 میلادی کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه علوم سیاسی زاگرب دریافت کرد.

کیتاروویچ متولد 29 آوریل 1968 و چهارمین رئیس جمهور کرواسی است. وی سابقه عضویت در پارلمان کرواسی و تصدی وزارت امور خارجه این کشور و همچنین معاونت دبیرکلی ناتو را نیز در کارنامه دارد. وی در سال 2008 نیز از سوی رئیس جمهور سابق کرواسی به عنوان سفیر این کشور در آمریکا انتخاب شد.

وقتی عکس‌های کنار ساحل، خانم رئیس‌جمهور سوژه شد +عکس

کیتاروویچ با بالا رفتن از پله‌های ترقی سرانجام در سال 2015 خود را مهیای ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری کرواسی کرد و با طرح وعده‌های اقتصادی فراوان توانست در 19 فوریه 2015 با کسب 50.5 درصد مجموع آرا در این انتخابات پیروز شود.

وی در سال 1996 با «جاکوب کیتاروویچ» ازدواج کرد و دارای دو فرزند 12 و 14 ساله است. همسر وی در سال 2010 متهم به استفاده شخصی از اموال دولتی شد و او مجبور شد برای خلاصی از این اتهام، تمام هزینه‌های این سوءاستفاده را پرداخت کند.

وقتی عکس‌های کنار ساحل، خانم رئیس‌جمهور سوژه شد +عکس

وی علاوه بر زبان کرواتی به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و پرتقالی مسلط است و در دوران تحصیل از او تحت عنوان یک دانش‌آموز و دانشجوی نخبه و مستعد نام برده شده است.

رئیس‌جمهور جوان کرواسی به دلیل ظاهر خود همواره مورد توجه رسانه‌ها و از حواشی زیادی در محافل خبری جهان و  شبکه‌های اجتماعی برخوردار بوده است.

وی در مقطعی به دلیل انتشار عکس‌های نامتعارف از او در اینترنت در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. کیتاروویچ حتی یکبار نیز در حین تفریح در ساحل از سوی عکاسان با یک مدل معروف زن آمریکایی اشتباه گرفته شد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی - فرانسوی در جشنواره کن فرانسه حاضر شد. فیلم «پترسن» به کارگردانی «جیم جارموش» و با بازی این بازیگر در جشنواره امسال به نمایش درمی آید. عکس ها: رویترز - یورونیوز

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی - فرانسوی در جشنواره کن فرانسه حاضر شد. فیلم «پترسن» به کارگردانی «جیم جارموش» و با بازی این بازیگر در جشنواره امسال به نمایش درمی آید. عکس ها: رویترز - یورونیوز

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:15

روزنامه کویتی «الرأی» روایت می‌کند که عملیات ترور فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان، داخل فرودگاه نظامی دمشق و بعد از پایان دیدار با سردار سلیمانی و جدایی از وی صورت گرفت.

آفتاب :

روزنامه کویتی «الرأی» واقعه ترور سید «مصطفی بدرالدین»، ملقب به «سید ذوالفقار» و فرمانده شاخه نظامی حزب ‌الله لبنان را به نقل از آنچه آنها را منابع آگاه توصیف کرده، اینگونه روایت کرد.

این روزنامه کویتی طی گزارشی که در این‌باره منتشر کرد، نوشت: «ساعت نزدیک به 22:30 پنج‌شنبه گذشته بود که در عملیاتی امنیتی، 2 فروند موشک هوا به زمین به یکی از ساختمان‌های اطراف فرودگاه بین المللی دمشق اصابت کرد تا پس از وقوع انفجار بسیار شدید در ساختمانی که در اختیار مقاومت گذاشته شده بود، منجر به شهادت فرمانده ارشد حزب الله و زخمی شدن 5 رزمنده دیگر مقاومت لبنان شود».

منابع مذکور در گفت‌وگو با روزنامه الرأی تاکید کرده‌اند که «این 2 فروند موشک 30 دقیقه بعد از پایان جلسه‌ سردار سلیمانی و شهید بدرالدین، به سمت ساختمان شلیک شد و این می‌تواند، به این معنا باشد که سردار سلیمانی، هدف عملیات ترور نبوده و جنگنده‌های اسرائیلی در انتظار خروج وی از ساختمان بوده‌اند».

به گزارش فارس، این منابع سوری افشا کردند که «اصابت موشک‌ها به این ساختمان که یک سالن بزرگ در محوطه فرودگاه بین المللی دمشق را شامل می‌شد و حزب الله برای اهداف لجستیکی و عملیاتی از آن استفاده می‌کرد، موجب انهدام کامل آن شد».

منابع مذکور به این ترتیب «عملیات ترور شهید بدرالدین را که تحت پیگرد دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بود، عملیات کاملا امنیتی عنوان و خاطر نشان کردند: «بعید نیست، این عملیات حاصل همکاری مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل توامان باشد».

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:10

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از برکناری طراح گشت نامحسوس و مقصر حمله به سفارت عربستان خبر داد. وی همچنین گفت: دیگر کسی به اشتباه نمی‌گوید رای ما را دزدیدن قسطی دارن پس می‌دن.

آفتاب :

گزیده اظهارات حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با «اندیشه پویا» را به نقل از کانال تلگرامی این ماهنامه در ادامه می‌خوانید:

* اعتماد مردم به صندوق رای برگشت.

* رییس‌جمهور فشارهای زیادی را تحمل کرده است.

* رویکرد دکتر روحانی نه ریش‌سفیدی که حقوقی است.

* از نظر سیاسی، حال مردم و حال مام وطن بهتر شد.

* دیگر کسی به اشتباه نمی‌گوید رای ما را دزدیدن قسطی دارن پس می‌دن.

* راجع به ماجرای اصفهان قضاوت نکنید، ماجرا ادامه دارد.

* دکتر روحانی برجام داخلی را ادامه می‌دهد.

* پروژه مخالفین، عصبانی کردن دولت است.

* طراح گشت نامحسوس و مقصر حمله به سفارت عربستان، برکنار می‌شود.

* مردم می‌دانند که چقدر صداوسیما را جدی بگیرند.

* اقساط بودجه صداوسیما با تایید شورای نظارت پرداخت می‌شود.

* دولت نمی‌خواهد آقای احمدی‌نژاد هم ممنوع‌التصویر شود.

* دستاورد دولت قبل، آب سنگینی است که امروز در دنیا قیمت‌گذاری شده است.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:10

شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که خانم م. ح مجری اتاق خبر شبکه ماهواره ای «من و تو» که اخیراً به ایران سفر کرده بود، دستگیر شد.

آفتاب : به گزارش انتخاب، وی که 6 سال با این شبکه همکاری می کرده،به علتِ همکاری با این شبکه ماهواره ای دستگیر شده است.

پیش از این نیز، برخی دیگر از افراد و مجریان شبکه های ماهواره ای، به دلیل همکاری و ارتباط با شبکه های مذکور، با برخوردهای امنیتی و قضائی مواجه شدند.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:10

تصاویر کارت دعوت عروسی "سمیه اردوغان " کوچک ترین دختر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در رسانه های این کشور منتشر شده است.

آفتاب :  به نقل از سی ان ان ترک ، برخی از نمایندگان مجلس از حزب حاکم عدالت و توسعه که به این مراسم عروسی دعوت شده اند، تصاویر کارت دعوت را در رسانه ها منتشر کرده اند. برای این عروسی از تمامی نمایندگان عضو حزب حاکم در پارلمان دعوت شده است. همچنین از عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه و نیز احمد داوود اوغلو نخست وزیر و رهبر مستعفی حزب حاکم ترکیه نیز برای شرکت در این عروسی دعوت به عمل آمده است.

به گزارش عصر ایران، این عروسی قرار است شنبه هفته آینده (14 می ) برگزار شود.

سمیه اردوغان با "سلجوق بایراکدار" ازدواج کرده است. بایراکدار دانش آموخته دکترای هوا و فضا از دانشگاه " ام . آی . تی" آمریکاست.

روی کارت دعوت عروسی دختر اردوغان به نشانه حرف اول نام های سمیه و سلجوق ، حرف "S" قید شده و زیر آن از قول والدین عروس و داماد نوشته شده است : " خوشحال خواهیم شد در مراسم عروسی فرزندانمان سمیه و سلجوق شما نیز حضور یابید." و در زیر این نوشته نام های پدر و مادر عروس و داماد نوشته شده است.

کارت عروسی دختر اردوغان +عکس

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:52

پایان شایعات درباره تغییر رئیس سازمان صداوسیما

شایعات مختلف درباره تغییر رئیس سازمان صداوسیما سرانجام تحقق پیدا کرد.محمد سرافراز 18 ماه پس از اینکه سکان ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفت، استعفا داد تا مقام معظم رهبری با پذیرش این استعفا، عبدالعلی علی‌عسکری را به سمت رییس رسانه ملی منصوب کنند.

آفتاب :

عبدالعلی علی‌عسکری در حالی به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شده است که در دوران ریاست سید عزت‌الله ضرغامی، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را عهده‌دار بود. او همانند ضرغامی در رشته فنی تحصیل کرده است و ضرغامی شهریور 84 بود که حکمش را در مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما امضاء کرد.

علی‌عسکری متولد 1337، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است.

جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دوره‌ی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد.

رئیس جدید صداوسیما را بیشتر بشناسید+تصویر

در کارنامه دکتر عبدالعلی علی‌عسکری سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده می‌شود. در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا 22 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.

دکتر علی‌عسکری در دروان جنگ در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی چون مدیریت تهیه طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت.

وی کتاب‌ها و مقالاتی نیز در حوزه‌های رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.

منبع: ایسنا

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:52

دروازه بان پرسپولیس اخیرا به خاطر شلواری که در تمرین این تیم پوشیده بود، جنجال ساز شد.

آفتاب :

سوشا مکانی در برهه ای از زمان، شاید بین تابستان تا زمستان سال گذشته، با رفتاری که در فضای مجازی داشت، نشان می داد که بیشتر از فوتبال در کار مد و لباس است. از او بعضا عکس های عجیبی هم در فضای مجازی منتشر می شد که جالب نبود. به هر حال فوتبالیست ها زیر ذره بین هستند و شکل لباس پوشیدن شان هم برای مردم مهم.

کپی از روی دست تتلو

تیپ عجیب سوشا مکانی که متاسفانه به آن ظلم شد. شاید این تیپ به اندازه شلوار تابستانی او، تو چشم نباشد ولی همانطور که می بیند، بسیار خفن است. این شکل لباس پوشیدن یک جورهایی کپی از روی دست تتلو بود. سوشا این عکس را یک سال و اندی قبل منتشر کرد که با واکنش های متفاوتی در فضای مجازی روبرو شد ولی او در آن زمان، اینقدر تو چشم نبود و هنوز آنهمه جنجال را به راه نیانداخته بود.

تیپ های تابستانه سوشا

سوشا امسال برای تابستان شلوار زرد و شبیه به باب اسفنجی انتخاب کرد اما او در تابستان های گذشته هم با قدرت عمل می کرد، منتهی همانطور که عرض کردیم، اینقدر تو چشم نبود. شما اگر به سه عکس بالا دقت کنید، متوجه می شوید که سوشا همین سال گذشته و دو سال قبل هم تیپ های عجیبی می زد ولی منتهی ما عین کبک سرمان را زیر برف کرده بودیم و به این بنده خدا بی توجه بودیم. ضمن عذرخواهی از سوشای عزیز به عرض می رسانیم که ترکیبی از شلوار کوتاه یا پاچه تا زدن، به اضافه تی شرت گل منگلی او، جز تیپ های تابستانه خوبش بود ولی عمرا به پای باب اسفنجی نرسند!

ست کت و شلوار سفید!

با توجه به سرد شدن هوا، سوشا مکانی هم مجبور شد کم کم به جای گرم کوچ کند که در عکس بالا حاصل این کوچ را می بیند. او کت را با شلوارک سفید ست کرده است. تیپی که شاید در ایران غریبه باشد ولی در همه جای دنیا مد است و متاسفانه در این زمینه هم ایران عملکرد ضعیفی داشته است. سوشا به عنوان یکی از سردمداران سبک کت-شلوارک، اولین بار با لو رفتن این عکس جنجال ساز شد!

به سمت سالن مد!

سوشا در همان روزها برای اینکه بیرون برود، نیاز داشت چیزی غیر از شلوارک بپوشد به همین دلیل سریعا یک کت و شلوار تاره رو کرد. این کت تک به همراه شلوارش، بسیار تک بودند و دوباره سوژه شدند. همان روزی که سوشا این لباس ها را تنش کرد، عکس او سریعا در سایت ها پیچید و پای آن هم نوشتند: «شلوار منشوری سوشا.» ولی ما هر چقدر نگاه کردیم، این شلوار را منشوری حس نکردیم ولی اگر در این عکس توجه کنید، شکل رفتن او به رختکن تیم برای لباس عوض کردن، جوری است که انگار دارد به سالن مد می رود. 

ست اول زمستان!

در اوایل زمستان که بارندگی ها شروع شد و متاسفانه آفتاب هم گرمای آنچنانی نداشت، سوشا مکانی مجبور شد چنین تیپی بزند. او کاپشن چرم خود را با کفش های تتلو شکل خود ست کرد و همانطور که می بیند پاچه شلوارش را هم، تا زده است. همیشه همه مردم در فضای مجازی، اسیر این عکس های یهویی سوشا بودند. اینکه اصلا در جریان نیست از او عکس می گیرند!

بیشتر به دنبال مدلینگ

این عکس شاید یهویی نباشد، شاید ویژگی های دیگر عکس های او را نداشته باشد ولی یک وجه اشتراک با بقیه عکس ها دارد و آن این است که سوشا قصد داشت بیش از فوتبالش، تیپ و مدل بودنش را نشان دهد. او بارانی به تن دارد ولی همانطور که می بیند جوراب به پا ندارد و این هم برای خودش یک مد است. 

شلوار منشوری

این هم تصویری از سوشا در روزهای جنجالی زندانی شدنش. او در یکی از روزها که به دادسرا رفت، در ظاهر لباس موجهی به تن داشت ولی همانطور که می بیند شلوار او فارغ از کت و لباسش، منشوری است. فقط لازم است به کمربند او دقت کنید!

این بار لباس منشوری

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آزادی از زندان، در شرایطی که سوشا بر سر قبر شهدا حاضر شده بود و خیلی ها منتظر بودند دیگر او را با تیپ های ساده ببیند، تنها اندکی بعد با چنین لباسی سر تمرین حاضر شد تا دوباره دوربین ها روی او زوم شود.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:52

پایان شایعات درباره تغییر رئیس سازمان صداوسیما

شایعات مختلف درباره تغییر رئیس سازمان صداوسیما سرانجام تحقق پیدا کرد.محمد سرافراز 18 ماه پس از اینکه سکان ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفت، استعفا داد تا مقام معظم رهبری با پذیرش این استعفا، عبدالعلی علی‌عسکری را به سمت رییس رسانه ملی منصوب کنند.

آفتاب :

عبدالعلی علی‌عسکری در حالی به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شده است که در دوران ریاست سید عزت‌الله ضرغامی، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را عهده‌دار بود. او همانند ضرغامی در رشته فنی تحصیل کرده است و ضرغامی شهریور 84 بود که حکمش را در مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما امضاء کرد.

علی‌عسکری متولد 1337، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره‌برداری از دانشگاه علم و صنعت است.

جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دوره‌ی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد.

رئیس جدید صداوسیما را بیشتر بشناسید+تصویر

در کارنامه دکتر عبدالعلی علی‌عسکری سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده می‌شود. در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندان‌های اوین و قصر منتقل شد و تا 22 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.

دکتر علی‌عسکری در دروان جنگ در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی چون مدیریت تهیه طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت.

وی کتاب‌ها و مقالاتی نیز در حوزه‌های رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.

منبع: ایسنا

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:14

دروازه بان پرسپولیس اخیرا به خاطر شلواری که در تمرین این تیم پوشیده بود، جنجال ساز شد.

آفتاب :

سوشا مکانی در برهه ای از زمان، شاید بین تابستان تا زمستان سال گذشته، با رفتاری که در فضای مجازی داشت، نشان می داد که بیشتر از فوتبال در کار مد و لباس است. از او بعضا عکس های عجیبی هم در فضای مجازی منتشر می شد که جالب نبود. به هر حال فوتبالیست ها زیر ذره بین هستند و شکل لباس پوشیدن شان هم برای مردم مهم.

کپی از روی دست تتلو

تیپ عجیب سوشا مکانی که متاسفانه به آن ظلم شد. شاید این تیپ به اندازه شلوار تابستانی او، تو چشم نباشد ولی همانطور که می بیند، بسیار خفن است. این شکل لباس پوشیدن یک جورهایی کپی از روی دست تتلو بود. سوشا این عکس را یک سال و اندی قبل منتشر کرد که با واکنش های متفاوتی در فضای مجازی روبرو شد ولی او در آن زمان، اینقدر تو چشم نبود و هنوز آنهمه جنجال را به راه نیانداخته بود.

تیپ های تابستانه سوشا

سوشا امسال برای تابستان شلوار زرد و شبیه به باب اسفنجی انتخاب کرد اما او در تابستان های گذشته هم با قدرت عمل می کرد، منتهی همانطور که عرض کردیم، اینقدر تو چشم نبود. شما اگر به سه عکس بالا دقت کنید، متوجه می شوید که سوشا همین سال گذشته و دو سال قبل هم تیپ های عجیبی می زد ولی منتهی ما عین کبک سرمان را زیر برف کرده بودیم و به این بنده خدا بی توجه بودیم. ضمن عذرخواهی از سوشای عزیز به عرض می رسانیم که ترکیبی از شلوار کوتاه یا پاچه تا زدن، به اضافه تی شرت گل منگلی او، جز تیپ های تابستانه خوبش بود ولی عمرا به پای باب اسفنجی نرسند!

ست کت و شلوار سفید!

با توجه به سرد شدن هوا، سوشا مکانی هم مجبور شد کم کم به جای گرم کوچ کند که در عکس بالا حاصل این کوچ را می بیند. او کت را با شلوارک سفید ست کرده است. تیپی که شاید در ایران غریبه باشد ولی در همه جای دنیا مد است و متاسفانه در این زمینه هم ایران عملکرد ضعیفی داشته است. سوشا به عنوان یکی از سردمداران سبک کت-شلوارک، اولین بار با لو رفتن این عکس جنجال ساز شد!

به سمت سالن مد!

سوشا در همان روزها برای اینکه بیرون برود، نیاز داشت چیزی غیر از شلوارک بپوشد به همین دلیل سریعا یک کت و شلوار تاره رو کرد. این کت تک به همراه شلوارش، بسیار تک بودند و دوباره سوژه شدند. همان روزی که سوشا این لباس ها را تنش کرد، عکس او سریعا در سایت ها پیچید و پای آن هم نوشتند: «شلوار منشوری سوشا.» ولی ما هر چقدر نگاه کردیم، این شلوار را منشوری حس نکردیم ولی اگر در این عکس توجه کنید، شکل رفتن او به رختکن تیم برای لباس عوض کردن، جوری است که انگار دارد به سالن مد می رود. 

ست اول زمستان!

در اوایل زمستان که بارندگی ها شروع شد و متاسفانه آفتاب هم گرمای آنچنانی نداشت، سوشا مکانی مجبور شد چنین تیپی بزند. او کاپشن چرم خود را با کفش های تتلو شکل خود ست کرد و همانطور که می بیند پاچه شلوارش را هم، تا زده است. همیشه همه مردم در فضای مجازی، اسیر این عکس های یهویی سوشا بودند. اینکه اصلا در جریان نیست از او عکس می گیرند!

بیشتر به دنبال مدلینگ

این عکس شاید یهویی نباشد، شاید ویژگی های دیگر عکس های او را نداشته باشد ولی یک وجه اشتراک با بقیه عکس ها دارد و آن این است که سوشا قصد داشت بیش از فوتبالش، تیپ و مدل بودنش را نشان دهد. او بارانی به تن دارد ولی همانطور که می بیند جوراب به پا ندارد و این هم برای خودش یک مد است. 

شلوار منشوری

این هم تصویری از سوشا در روزهای جنجالی زندانی شدنش. او در یکی از روزها که به دادسرا رفت، در ظاهر لباس موجهی به تن داشت ولی همانطور که می بیند شلوار او فارغ از کت و لباسش، منشوری است. فقط لازم است به کمربند او دقت کنید!

این بار لباس منشوری

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آزادی از زندان، در شرایطی که سوشا بر سر قبر شهدا حاضر شده بود و خیلی ها منتظر بودند دیگر او را با تیپ های ساده ببیند، تنها اندکی بعد با چنین لباسی سر تمرین حاضر شد تا دوباره دوربین ها روی او زوم شود.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:14

احمدی‌نژاد نمی‌تواند ایران را مدیریت کند/ شورای نگهبان هم او را تایید صلاحیت نمی‌کند

احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم، باید قعطنامه‌های شورای امنیت را امضا کنیم تا از تحریم‌ها دور شویم/ احمدی‌نژاد به رهبری گفت «اگر این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول پرونده نیستم» / رهبری قاطعانه فرمودند خودم مسئولیت را قبول می‌کنم»/ یقیناً شورای نگهبان احمدی‌نژاد را تایید نمی‌کند/ احمدی‌نژا‌د لیاقت بازگشت به قدرت را ندارد

آفتاب :

حجت‌السلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت تهران در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد بعد از عید به شهرهای مختلف تردد داشته است و برخی معتقدند او کاندیدای ریاست جمهوری 96 خواهد شد، گفت: تصور نمی‌کنم احمدی‌نژاد بخواهد وارد گود انتخابات شود، علتش هم اقداماتی است که او در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود، انجام داد.

به گزارش آفتاب، وی با بیان این مطلب که «احمدی‌نژاد لیاقت اینکه یکبار دیگر به صحنه قدرت بیاید را ندارد»، افزود: او چهره خود در قبال خیلی از افراد و چهره های موجه را خراب کرد که همین موضوع باعث شد به خواست خود به جاشیه برود. 

مصباحی مقدم ادامه داد: وقتی کارنامه مدیریت احمدی‌نژاد را رصد میکنیم نمی‌توانیم به این نتیجه برسیم که کشوری چون ایران را مدیریت کند. اولین چهره‌‌ی متفاوتی که احمدی‌نژاد ازخود نشان داد به معاون اولی مشایی برمی‌گردد که با مخالفت کتبی و محرمانه رهبری مواجه شد که وی تا یک هفته به این مخالفت هیچ اعتنایی نکرد‌، بعد از یک هفته مجلس وارد کار شد و ابوترابی‌فرد از طریق تریبون مجلس این نامه محرمانه را علنی کرد که باز هم ترتیب اثر نکرد، تا اینکه مشایی خودش داوطلبانه استعفاء داد که وی این استعفا را به نامه رهبری ترجیح داد.

وی در ادامه با اشاره به «خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد که برای اولین بار یک توسط یک رئیس‌جمهور در ایران انجام شد» گفت: این اقدام وی که در قبال دستور رهبری برای ادامه خدمت مصلحی وزیر اطلاعات بود‌، موضع‌گیری‌های خیلی ناپسندی را موجب شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: با توجه به خانه‌نشینی وی که اداره کشور روی هوای بود دولت بحث استیضاح را مطرح کرد که بعد از آن به پاستور رفت.

حجت‌السلام مصباحی مقدم با اشاره به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی گفت: با توجه به این اقدامات ستاد که می‌خواستند تحریم‌ها را دور بزنند «احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم و با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره انرژی هسته‌ایی، باید‌ ‌آن را امضا کنیم»، ولی رهبری با این گزارش مخالفت کردند که بعد از این مخالفت احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کردند و گفت اگر شما این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول این پرونده نیستم و رهبری با صراحت و قاطعانه فرمودند خودم این مسئولیت را قبول می‌کنم.

وی با اشاره به واکنش شورای نگهبان درباره ورود احمدی‌نژاد گفت: به طور یقین می‌توانم بگویم که شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به این سوال که اگر احمدی‌نژاد دست دوستی جلوی شما جامعه دراز کند ایا جامعه این دست دوستی را قبول می کند؟گفت: یقینا جامعه روحانیت، دست دوستی ایشان را رد می کند.

وی درباره ریاست مجلس دهم اظهار کرد: به نظر من، زمینه برای لاریجانی بهتر دیده می شود تا عارف.

منبع: انتخاب

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:14

سایت‌های زیادی از فریبا متخحصص به عنوان همسر مهران مدیری یاد می‌کنند که اطلاعات اشتباه و شایعه است. مهران مدیری، متولد ۱۳۴۶ در سرآسیاب دولاب است. مدیری کوچک‌ترین فرزند...

آفتاب : خبرایرانی: سایت‌های زیادی از فریبا متخحصص به عنوان همسر مهران مدیری یاد می‌کنند که اطلاعات اشتباه و شایعه است.

مهران مدیری، متولد ۱۳۴۶ در سرآسیاب دولاب است.

مدیری کوچک‌ترین فرزند خانواده است و سه برادر بزرگ‌تر دارد. از ۱۶ سالگی با تئاتر آشنا شد. دو فرزند دارد به نام‌ای فرهاد مدیری و شهرزاد مدیری.

مهران مدیری و همسرش +عکس

مهران مدیری فعالیت خود را رسانه‌ها را از سال ۶۸ آغاز کرد که وارد رادیو شد و گویندگی را آغاز کرد. او کار خود در رادیو را در «داستان شب» آغاز کرد و در سال ۷۲ به داریوش کاردان پیوست تا اولین برنامه طنز خود را روی آنتن ببرد.

بعد از مجموعه طنز ۷۲ که مهران مدیری را مشهور کرد، جایگاه او به عنوان یک کارگردان و بازیگکر تثبیت شد.

مهران مدیری در سال ۲۰۰۹ از چهره‌های مجله نیوزویک در ایران بود.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:02

نماینده منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم صبح امروز(شنبه) در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت.سرهنگ بهرام زینلی علت حادثه را بی توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

آفتاب :
و بر اساس اعلام رئیس پلیس راه استان قزوین در این سانحه که در کیلومتر 63 باند جنوبی آزادراه قزوین_ زنجان به وقوع پیوست، خودرو منتخب مردم مراغه در مجلس دهم درگذشت+تصویرپژو پارس واژگون شد و محمدعلی حسین زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در این حادثه جان خود را از دست داد و سه سرنشین دیگر این خودرو که از اعضای خانواده وی بودند، مصدوم و به بیمارستان تأمین اجتماعی شهر تاکستان منتقل شدند.

سرهنگ بهرام زینلی علت حادثه را بی توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمدعلی حسین‌زاده متولد 1356 در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم و به عنوان کاندیدای مستقل از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با 50980 رای به عنوان منتخب مردم برگزیده شد.

حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر دراستان آذربایجان شرقی یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

منتخب مردم مراغه در مجلس دهم درگذشت+تصویر

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:41

صحبت‌های یک مدافع حرم ایرانی که در محاصره تروریست‌های تکفیری داعش است را در این فیلم مشاهده می‌کنید. نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:41

فیلمی از سخنرانی یکی از منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس در یکی از حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی در فضای مجازی منتشر شده که در آن اظهارات بسیار زشت و غیراخلاقی به کار رفته است.

آفتاب :

 بخش‌هایی از سخنان او که  در جریان تبلیغات انتخابات مرحله دوم مجلس در جمع کارگران ساختمانی بیان شده به این شرح است:

*من به شما قول می دهم اگر نماینده شما بشوم صبحانه را اینجا می خورم و به مسئولان (...) فحش خواهم داد.

*هیچ کس جرات نمی کند این حرف‌ها را بزند. پدرش را در می آورند اما من  شلوار مسئولین را در می آورم. هیچ کس به من نمی ‌تواند چیزی بگوید چون می دانند هرکسی از قانون تخطی کند پدرش را در می اورم.

* مواظب باشید به سرمایه دار رای ندهید.من از سرمایه دار حساب نمی برم. با عرض معذرت سرمایه دار را می دهم شما ها ... (ترتیبش را) بدهید‌.

*داداش! من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم به من در تهران می گویند هوش نداری! عقلت را از دست داده‌ای. استادی دانشگاه تهران را که نفرات اول کنکور سراسری دانشگاه های کشور زیر دست من هستند. من مشاور معاون رئیس‌جمهورم و در دفتر نمایندگی رهبری همه جا مسئولیت دارم. مال دنیا و هرچی بخواهید دارم. داداش! از آدم هایی که خودم استخدام کردم بپرسید خودم شاید امکانات آنچنانی ندارم ولی اراده کنم از این لاتهایی که پول آورده‌اند‌ ده برابر این لات ها پول می اورم.

* اصلا بگذار بکشند ما را. می کشند به جای من دیگری می آید. هیچ [...]نمی توانند بخورند.

گفتنی است کاندیدای یادشده با اینکه نامزد هیچیک از دو جناح سیاسی کشور نیست، در وبسایت شخصی‌اش مواضع ارزشی اتخاذکرده و تصویری از خود و یک چهره ارزشی را نیز منتشر کرده است. وی همچنین در سخنانش توهین‌های زشتی به رقیب خود کرده است.

معلوم نیست شورای نگهبان با توجه به اظهارات سخیف و زشت این فرد منتخب، اعتبارنامه وی را امضا خواهد کرد؟ و بر فرض تایید آن از سوی شورای نگهبان،آیا نمایندگان مجلس دهم اعتبارنامه او را تصویب خواهند کرد؟

به نظر می آید شان و جایگاه مجلس، چنین اقتضائی را دارد که از ورود چهره‌های هتاک و بی‌ادب که خود را به دروغ عضو دفتر نمایندگی رهبری و یا مشاور مسئولان معرفی می‌کنند، به خانه ملت جلوگیری کند.

منبع: 24 آنلاین

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:41

رویدادهای مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت؛

در هفته‌ای که نمایندگان مجلس مشغول بررسی مواد الحاقی لایحه دائمی‌کردن برخی احکام برنامه‌های توسعه بودند و تقریباً تمامی اتفاق‌های مهم سیاسی، بیرون از صحن روی‌داد، ناطقان روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی کمی از حرارت این‌روزهای راهروهای مجلس را به صحن انتقال دادند.

آفتاب :

در روزهای پایانی مجلس نهم و در شرایطی که همه صحبت‌های نمایندگان همچون دیگر نخبگان سیاسی بیشتر به مسائلی مربوط به انتخابات، رئیس، هیات‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دهم مربوط است، در طول هفته گذشته در راهروهای مجلس، بحث‌های غیررسمی و غیرعلنی دیگری نیز مطرح شد که باوجود این‌که چندان مورد توجه رسانه‌های رسمی قرار نگرفت، طرح آن می‌تواند در فهم و تحلیل مسائل مورد علاقه این روزهای مطبوعات کشور همچون انتخاب رئیس مجلس دهم نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش آفتاب، در این میان، شاید جدی‌ترین و علنی‌ترین موضوع غیررسمی مجلس را باید در ماجرای عجیب و غریب منتخب سوم مردم اصفهان جستجو کرد. ماجرایی که در هفته گذشته و پس از آن‌که "عکس‌هایی" منتسب به او در برخی رسانه‌ها منتشر شد، به مرحله جدیدی وارد شد.

در ابتدای هفته گذشته، علی مطهری پس آن‌که در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، خواستار صدور هرچه سریع‌تر اعتبارنامه خالقی و ارسال آن به مجلس دهم شد از احتمال ورود رهبری به این پرونده خبر داد و بر لزوم استیضاح وزیر کشور به‌علت تعلل در صدور اعتبارنامه و تخطی از قانون تاکید کرد و شاید همین مسئله منجر به این شد که مخالفان ورود این نماینده منتخب به مجلس، به سیم آخر بزنند و در اقدامی غیراخلاقی هرچه دارند در دایره فضای مجازی بریزند؛ تصمیمی که بلافاصله با واکنش تند مینو خالقی روبرو شد و این تصاویر را جعلی عنوان کرد.

چه‌کسی این عکس‌ها را منتشر کرد؟!

باوجود این‌که عموم مردم از طریق یک کانال خبری اصولگرا این عکس‌های پرحاشیه را تماشا کردند، آن‌چنان که گفته شد، کانال یکی از نمایندگان اصولگرای نزدیک به احمدی‌نژاد و جبهه پایداری، منبع اصلی انتشار این عکس‌ها بوده است. تا آن‌جا که ادعا شد عکس‌های منتسب به خانم خالقی که توسط این نماینده استان اصفهان منتشر شد، به مراتب از آن‌چه به صورت گسترده در حال بازنشر در فضای مجازی است، کامل‌تر بود.

گفت‌وگو به زبان آذری در راهروی مجلس؛ به صرف چای و بیسکویت

بیسکویت‌های ساقه‌طلایی مجلس برای کسانی که به هر دلیل در ساختمان هرمی‌شکل پارمان رفت‌وآمد دارند، آشناست؛ بیسکویت‌هایی که برخی معتقدند باورود یکی از نمایندگان اصولگرای عضو هیات‌رئیسه به مجلس، به صبحانه مجلسی‌ها تبدیل شد و حال باتوجه به شکست این نماینده اصولگرا در انتخابات و عدم حضورش در مجلس دهم، احتمالاً با پایان عمر مجلس نهم، عمر این بیسکویت‌ها نیز به پایان برسد!

با این همه، یکی از مهمترین اتفاق‌های این هفته مجلس نه در صحن علنی، که در گوشه‌ای از کافه نمایندگان مجلس، دور از چشم خبرنگاران و در یک دورهمی غیررسمی به صرف چای و همین بیسکویت‌ها رقم خورد و بر این اساس، در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته، یکی از نمایندگان آذری‌زبانی که از یاران نزدیک رئیس مجلس نهم نیز هست، با برخی از برگزیدگان آذری‌زبان «لیست امید» تهران به صرف چای و بیسکویت تشکیل جلسه داد.

باوجود این‌که در نگاه نخست و باتوجه به رابطه فوق‌العاده نزدیک این نماینده ناکام در انتخابات مجلس دهم با علی لاریجانی، باید این دیدار را به‌نوعی در راستای رایزنی‌ها و یارکشی‌های مربوط به جلوس بر کرسی ریاست مجلس تفسیر می‌کردیم، اما باتوجه به این‌که لااقل یکی از دعوت‌شدگان اصلاح‌طلب به این دورهمی غیررسمی، از نزدیک‌ترین افراد به محمدرضا عارف بود،‌ این گمانه ایجاد شد که شاید این دیدار بیش از آن‌که به انتخاب رئیس مجلس مربوط باشد، به اعتبارنامه «نادر قاضی‌پور» نماینده اصولگرای پرحاشیه مجلس ارتباط داشته‌است؛ و حال باید منتظر باشیم و ببینیم آیا چای و بیسکویت مجلسی موثر واقع می‌شود یا خیر!

انتشار ویدئوی یک نماینده دیگر اصولگرا

پس از فروکش کردن نسبی موج انتقادی علیه «نادر قاضی‌پور» که در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش، با ادبیاتی به‌دور از ادب، به زنان و البته جایگاه نمایندگی مجلس توهین کرده‌بود، حال ویدئوی دیگری از یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی اصولگرای آذری‌زبان در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، این نماینده برگزیده مجلس دهم به مردم و به ویژه اقشار ثروتمند و طبقات بالای جامعه اهانت می‌کند.

منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در این ویدئو به زبان آذری زمین و زمان را به هم می‌دوزد و به هرچه جلوی چشمش می‌بیند توهین می‌کند تا رای‌دهندگان را برای رای دادن به خود قانع کند. باوجود این‌که ویدئوی یادشده هنوز آن‌چنان رسانه‌ای نشده، اما باتوجه به این‌که این نامزد پیروز انتخابات مجلس در آن با ادبیاتی افراطی به برخی طبقات جامعه اهانت می‌کند، احتمالاً باید در روزهای آتی منتظر شنیدن خبرهای بیشتری درباره این ویدئو باشیم.

ناطقان میان‌دستور روز آخر

در هفته‌ای که نمایندگان مجلس مشغول بررسی مواد الحاقی لایحه دائمی‌کردن برخی احکام برنامه‌های توسعه بودند و تقریباً تمامی اتفاق‌های مهم سیاسی، بیرون از صحن روی‌داد، ناطقان روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی کمی از حرارت این‌روزهای راهروهای مجلس را به صحن انتقال دادند.

بر این اساس، پس از آن‌که امیرعباس سلطانی، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در آخرین نطق میان‌دستور خود در مجلس، باز هم از گفتن حقایق این پرونده خودداری کرد و با محافظه‌کاری به تکرار مکررات درباره بابک زنجانی پرداخت، «مهدی کوچک‌زاده» نیز که موفق به حضور در مجلس دهم نشده است، تمام دارایی‌اش را به مدافعان حرم بخشید.

این نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس، تمام دریافتی‌اش از ناحیه حق‌التدریسی دانشگاه در طول ۱۲ سال نمایندگی‌اش را حدود ۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ را به همراه ۱۲۰ میلیون تومان از ناحیه جایزه‌ها و ماموریت‌های خارج از کشور که بیشتر از انگشتان یک دست نبود، از‌‌ همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه یکی در دانشگاه تربیت مدرس و دیگری در بیرون از دانشگاه در بنیاد خدمات اسلامی برای پرداخت به مردم قرار دادم و اداره کنندگان این وجه کتباً و شفا‌هاً می‌دانند که در غیاب بنده اداره و مدیریت این وجوه با ولی امر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، مبالغ دریافتی از مجلس شورای اسلامی تحت عنوان هزینه‌های نمایندگی را نیز بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های نمایندگی طی ۱۲ سال نمایندگی اندکی بیش از یک میلیارد تومان است که هر سال خمس آن را پرداخت کردم در حد توانایی شناسایی ایثارگران و خدمت‌گزاران انقلاب و اسلام به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار دادم که اسناد آن موجود است، بنده از این مبلغ هیچ استفاده شخصی نکردم.

آرزوی شهادتِ کوچک‌زاده

کوچک‌زاده ادامه داد: چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم سرداران سپاه اسلام صلاح بدانند این مبلغ ناچیز را لایق بدانند، مایلم این مبلغ را تمام و کمال در اختیارشان بزارم تا صرف مقاومت اسلامی و خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حرم گردد. شاید خداوند متعال به فضل و کمالش این بنده حقیر را لایق مبارزه با مال دانسته و آن را قبول و مقدمه فراهم شدن توفیق جهاد با جان در عرصه مقاومت اسلامی قرار دهد. افتخار می‌کنم در دفاع از حرم به شهادت برسم. امام حسین (ع) ۵۸ سال عمر کرد و بنده نیز ۵۸ ساله‌ام، از دنیا چه می‌خواهم؟

با این حال، پس از آن‌که نطق کوچک‌زاده به پایان رسید، این سوال به ذهن مخاطبان خطور کرد که چرا درصورتی که یک نماینده نمی‌خواهد از حقوقش استفاده کند، مجلس باید به او حقوق بدهد؟! به نظر می‌رسد، در شرایطی که همه از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند، پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به ازای هر نماینده مجلس (در طول ۱۲ سال) کار درستی نباشد.

از پوشش تخلف‌های بابک تا تعویض رخت برجام

اما همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، علاوه بر نطق جنجالی کوچک‌زاده، نطق میان‌دستور دو نماینده دیگر نیز با حاشیه‌هایی همراه بود. بر این اساس، امیرعباس سلطانی که نقشی محوری در برملا کردن تخلف‌های بابک زنجانی دارد، در آخرین نطق دوران نمایندگی‌اش، بار دیگر به تکرار مکررات پرداخت و همچنان آن‌چه همه منتظر شنیدنش هستند را ناگفته گذاشت. با این حال، ابراهیم آقامحمدی، نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و از مخالفان سرسخت برجام، دیگر نماینده‌ای بود که باتوجه به عدم حضورش در مجلس دهم، آخرین نطقش را بیان می‌کرد. نماینده مردم خرم‌آباد در بخشی از این نطق میان‌دستور، با کنایه به یکی از نمایندگان حامی برجام هم‌استانی‌اش، گفت: وضعیت برخی مدافعین برجام چنان وخیم بود که مجبورشدند، رخت برجام برکنند و لباس سنتی مردم بر تن کنند!

هدایت حامیان عارف و لاریجانی به راه امید

در آخرین روزهای عمر مجلس نهم و درحالی که بیش از ۸۵ درصد نمایندگان دوره نهم، در مجلس دهم حضور نخواهند داشت، به نظر می‌رسد، این معدود نمایندگان ابقاشده مجلس نهم خود را بیش از همکاران آینده‌شان، برای نشستن بر کرسی‌های مهم مجلس شورای اسلامی محق می‌دانند و این درحالی است که گروهی دیگر باید که این چند روز باقی‌مانده را هم پشت درهای مجلس سپری کنند، تمام تلاش‌شان برای ورود به دسته‌بندی‌های مجلس دهم به کار بسته‌اند؛ تلاش‌هایی که به نظر می‌رسد، روز شنبه هفته آینده و در خلال همایش عمومی «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها» که توسط معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور تمامی برگزیدگان مجلس دهم برگزار خواهد شد، به اوج خود برسد. به‌ویژه آن‌که این نمایندگان همزمان با برگزاری این همایش، باید تکلیف خودشان را با حمایت از «محمدرضا عارف» یا «علی لاریجانی» روشن کنند؛ بماند که شاید در عمل، عارف و لاریجانی در دست هم دهند و تمامی حامیان‌شان را به راه «امید» هدایت کنند!

منبع: ایلنا

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 103 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:46

دایی ندا، دانش‌آموز 9 ساله زنجانی که از سوی معلمش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، ضمن اعلام جزئیات این حادثه اعلام کرد: دختر دیگری نیز از سوی این معلم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت که خانواده‌اش از ادامه شکایت خودداری کردند.

آفتاب :

10 بهمن سال گذشته زمانی که دخترک راهی خانه‌شان شد، با خودش عهد کرد که هر اتفاقی بیفتد دیگر پایش را به آن مدرسه نمی‌گذارد، حتی اگر مادر اصرار کرد، بازهم به مدرسه نمی‌رود. به خانه که رسید، گوشه‌ای دراز کشید و به مادرش گفت که دلش درد می‌کند و دیگر نمی‌خواهد به مدرسه برود.

اصرارهای مادر باعث شد تا لب بگشاید و واقعیت تلخی را بگوید که حدود یک ماهی می‌شد با آن درگیر بود. دایی ندا در رابطه با حادثه تلخی که برای دختر خواهرش رخ داد، می‌گوید: روزی که این اتفاق افتاد خواهرم با برادرم و مادرم تماس گرفت و از آنها خواست به خانه‌اش بروند. خانه ما در روستای دیگری است اما فاصله دو روستا آنقدر نبود که دو ساعت طول بکشد. وقتی از آنها علت را پرسیدم، گفتند که ندا وقتی به خانه می‌آید احساس دل درد دارد و درنهایت به مادرش واقعیت را می‌گوید.

به گزارش آنا، او ادامه می‌دهد: معلم به مدت حدود یک ماه فیلم‌های مستهجن به دخترها نشان‌ می‌داد و بعد از آن دو دانش‌آموز دخترش را جداگانه به دفتر فراخوانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود. ظاهرا با 11 دانش‌آموز پسرش کاری نداشته و تنها در رابطه با مسائل شخصی خانوادگی صحبت می‌کرده اما دختر خواهرم و دختر دیگری که کلاس دوم بوده را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. معلم مدرسه که متاهل است، بچه‌ها را تهدید کرده بود که اگر در این رابطه حرفی بزنند، آنها را کتک می‌زند. زمانی که از این موضوع با خبر شدیم، بلافاصله به پاسگاه رفتیم و شکایت کردیم. با شکایت ما کامپیوتری که فیلم‌ها را توسط آن به بچه‌ها نشان می‌داد، توسط پلیس فتا جمع‌آوری شد تا در رابطه با آنها تحقیق شود.

او می‌گوید: خانواده دختر دیگری که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود،از شکایت صرف نظر کرد اما ما شکایت را ادامه دادیم. پزشکی قانونی تعرض اولیه را تائید کرد و متهم دستگیر شد، اما بعد از چند روز آزاد شد. باتوجه به موضوع، پرونده به دادگاه کیفری استان ارسال شد و دوباره متهم بازداشت شد اما این‌بار بعد از یک ماه با قرار وثیقه 200 میلیونی آزاد شد. حالا هم دادگاه قرار منع تعقیب برای متهم صادر کرده، با این نظر که تعرض کامل صورت نگرفته و روابط نامشروع است. رسیدگی به پرونده رابطه نامشروع مربوط به دادگاه محل است.

علیرضا جماعت‌لو سردبیر روزنامه محلی «مردم نو»، نیز در همین‌باره در این روزنامه نوشت: «هفته گذشته وقتی در دفتر روزنامه خبر تجاوز به یک کودک 9 ساله را از زبان خانواده‌اش شنیدم، ناخودآگاه اشک از چشمانم سرازیر شد. هم‌سن بودن او با فرزندم درد ماجرا را بیشتر می‌کرد.

به هر کجا که فکرم می‌رسید زنگ زدم و درخواست کمک کردم. اصرارهای خانواده‌اش مبنی‌ بر رسانه‌ای کردن ماجرا باعث شد مشروح آنچه اتفاق افتاده بود را به استناد اظهارات خانواده کودک و تایید معتمدین و شورای روستای قره‌محمد بنویسم و به چاپ برسانم اما به احترام روز معلم و برای اینکه بی‌احترامی ‌به جامعه زحمت‌کش و دلسوز معلمان نکرده باشم، آن‌را موکول کردم به امروز. درست است امروز نیز جزئی از هفته معلم است اما این کودک نیز زخم‌خورده یک «نامعلم» است. امیدوارم معلمان عزیز از اینکه به خاطر ضیق وقت مجبور به انتشار این گزارش شدم، مرا ببخشند.«ندا» کودکی از کودکان این سرزمین است که روح و جسمش آزرده زیاده‌خواهی‌های یک «نامعلم» شده است. باز هم تجاوز، باز هم کودک!»

این روزنامه در ادامه گزارش داده است: «آخر به کدامین گناه؟ من می‌خواستم دکتر شوم. معلمی‌ به خود اجازه داد آبرو و حیثیت مرا به باد دهد. حالا من شده‌ام ورد زبان اهالی روستا و انگشت‌نمای این و آن! حالا دیگر نمی‌توانم به مدرسه بروم. حتی شاید دخترهای دیگر روستا هم به همین خاطر از رفتن به مدرسه محروم بمانند». اینها حرف‌های دختری است که حتی دوران پر التهاب بلوغ را به‌درستی تجربه نکرده است. ندا دختری است 9 ساله. انرژی و شور و نشاط کودکی هنوز هم در بندبند وجودش موج می‌زند. چشم‌های جست‌وجوگرش نشان از هوش سرشاری دارد که او را به‌ سوی مدرسه، به‌ سوی علم‌آموزی، به‌ سوی کتاب، مجله و هر آنچه که خوب است و مقدمه یادگیری است، هدایت می‌کند. هر کسی که او را برای اولین‌بار ببیند، خواهد فهمید که تا چه اندازه تشنه دانستن است. تشنه مطالعه، تشنه یادگیری و تشنه کتاب. ندا دوست دارد پزشک شود. شاید برای اینکه مرهمی باشد برای دردهای پدر، مادر و همه اهالی روستا. می‌خواهد پزشک باشد؛ پزشکی که همه او را بشناسند. دوست دارد افتخاری باشد برای مردم روستای آبا و اجدادی‌اش!

اما دیگر کدام روستا؟ کدام اهالی؟ پدر و مادر گفته‌اند که قصد ترک روستا را دارند. می‌خواهند از اینجا نقل مکان کنند. می‌خواهند هر چه هست را بگذارند و به جایی بروند که کسی آنها را نشناسد! و این یعنی پاک‌کردن صورت مسئله! و این یعنی از دست‌رفتن آبروی دختری که در به‌وجود آمدن وضع موجود مقصر نیست و این یعنی قسر در رفتن مقصر اصلی! یعنی پذیرفتن شکست از سوی شاکی. یعنی سکوت از ترس آبرو، یعنی بازنده‌شدن قربانی و قربانی‌شدن دوباره قربانی! و نامعلمی که نباید کسی او را بشناسد!

آیا در این شهر فریادرسی برای «ندا» هست؟ وقتی با خانواده ندا که به دفتر روزنامه آمده‌اند، برای بار اول ملاقات می‌کنم، مادر به سختی خودش را کنترل می‌کند تا گریه‌هایش را کسی نبیند. پدر نیز از فشار واردشده به ارکان زندگی‌اش بهت‌زده است و سخنی نمی‌گوید. دایی دختر سر سخن را باز کرده و گوشه‌ای از ماجرای تلخ را فریاد می‌کند. باورم نمی‌شود. سکوت، تنها حرفی است که بر زبانم جاری می‌شود. مادر از شدت فشاری که بر وی وارد شده است، فقط هر از چندی آهی می‌کشد و به نقطه‌ای نامعلوم خیره می‌شود. حرفی برای گفتن ندارم. خودم را جای پدر دخترک معصوم می‌گذارم؛ چه باید کرد و به که باید پناه آورد؟

می‌گویند از روستای قره‌محمد آمده‌اند، آن‌هم به سختی. فشار زندگی نا و نفس پدر خانواده را گرفته و این جنایت باری شده است روی دوش‌های پدر. در پایان داستان همه به‌ هم نگاه می‌کنیم، مستاصل و درمانده! نامه پزشکی قانونی را نشان می‌دهند. نمی‌دانم از میان سطور نوشته‌شده، دنبال چه باید باشم؟ به نوشته‌ها خوشبین باشم و دلم را خوش کنم به اینکه اتفاق ناگواری برای دختر نیفتاده و پرونده را همان‌جا ببندم یا قرمزی چشمان مادر و استیصال پدر دخترک را باور کنم؟ عکسی به یادگار از نامه پزشکی قانونی می‌گیرم! از من قول می‌گیرند چند روز بعد به دیارشان بروم؛ «قره‌محمد نزدیک زرینه‌رود نرسیده به پاسگاه توزلو.»

تا شنبه صبح که به دیدارشان بروم، هزاران فکر و خیال از سرم می‌گذرد. تجسم لحظات سخت و وحشتناک «تجاوز» که برای یک کودک 9 ساله گذشته، اعصابم را به‌ هم می‌ریزد. دائما قیافه دخترک، با آن چشمان کنجکاوش از جلوی چشمانم رژه می‌رود؛ خدایا تو به فریادمان برس!

«روستای قره‌محمد، اولین خانه دست چپ» نشانی است که اقوام دختر در تماس‌های پی‌در‌پی‌شان برای حضورم در منطقه یادآور می‌شوند. وقتی پیچ جاده‌ها را رد می‌کنم و به ورودی روستا می‌رسم، پدر دخترک کنار جاده ایستاده است. مغموم، دل‌شکسته و آشفته‌تر از روزی که دیدمش! وارد خانه‌ای می‌شوم که صفا و صمیمیت را می‌توان از آرامش حاکم بر فضای درونش حس کرد. احترام مرد و زن خانه به یکدیگر فضای صمیمی ‌ایجاد کرده است. شرح ماجرا از زبان دایی دختر گفته می‌شود و من ساکت فقط گوش می‌دهم. هرچه بیشتر می‌گوید، عمق فاجعه بیشتر عیان می‌شود. از ظلم «نامعلمی» به‌نام «ی.ن» می‌گوید. از اینکه ندا مدت‌ها توسط این شخص تحت آزار و اذیت جسمی ‌و روانی بوده اما از ترس تهدیدها و آبروریزی‌های احتمالی لب به سخن نمی‌گشوده است. مادر، سخنان برادر را قطع می‌کند و با صدایی حزن‌آلود می‌گوید: «ندا مدت‌ها بود که تمایلی به رفتن به مدرسه نداشت، هر روز صبح به بهانه‌ای از رفتن به مدرسه طفره می‌رفت و من او را با کتک روانه مدرسه می‌کردم. ای لعنت بر ...».

گویا ماجرای این آزار و اذیت مدت‌ها بوده که از سوی نامعلم مدرسه 22 بهمن قره‌محمد به دخترک بی‌نوا وارد می‌شده است اما در اواسط اسفند بغض ترک‌خورده ندا، نیت شوم «نامعلم» را افشا می‌کند. ماجرا از سوی ندا ابتدا به مادر و سپس به دایی گفته می‌شود و پدر نیز در تهران باخبر می‌شود. دایی دخترک بلافاصله ماجرا را به رئیس پاسگاه منطقه اطلاع می‌دهد و سپس قاضی زرینه‌رود در جریان قرار می‌گیرد و ندا به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود. پس از استعلام پزشکی قانونی گویا ماجرا تایید شده و دستور بازداشت «ی.ن» صادر می‌شود. پرونده ابتدا به دادگستری خدابنده و سپس به زنجان ارسال می‌شود. دایی دخترک تمام ماجرا را شرح می‌دهد اما در آخر، حرفی می‌زند که باعث تعجب است؛ «ی.ن به قید ضمانت آزاد شده و به روستا بازگشته. او جلوی خانه ما رژه می‌رود و ما را مسخره می‌کند. دیگر خسته شده‌ایم. ندا انگشت‌نمای اهالی منطقه شده است. نمی‌دانیم چه بکنیم. هر کجا می‌رویم حرف این ماجراست، اما کسی پاسخگو نیست.»

دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده. دست‌نوشته‌ای که ندا زیر آن‌ را به‌عنوان دردنامه امضا کرده و شورای روستا و معتمدین محل نیز به گفته‌های او صحه گذاشته‌اند را برمی‌دارم و با انبوهی سوال بازمی‌گردم. با برخی از مدیران آموزش‌و‌پرورش موضوع را در میان می‌گذارم. برخی از ماجرا خبر ندارند! برخی بی‌تفاوت و برخی مسئولانه به‌دنبال شرح ماجرا و پاسخ مناسب برمی‌آیند. اطلاع داده می‌شود که حراست آموزش‌و‌پرورش پیگیری کرده و مشخص شده که فرد خاطی از کار معلق شده و در بازداشت است. ساعاتی بعد اما از روستای قره‌محمد تماس می‌گیرند و می‌گویند که «ی.ن» در روستا پرسه می‌زند و خانواده را به مبارزه می‌طلبد!

موضوع به معاون سیاسی استاندار اطلاع داده می‌شود. وی با ابراز ناراحتی از مسئله پیش‌آمده، قول می‌دهد که در اسرع وقت رسیدگی کنند. به خانواده ندا قول داده‌ام که موضوع را پیگیری کنم. زنگ‌های پی‌درپی خانواده بیان می‌کند که فرد خاطی در روستا، آبروی آنها را برده است. اصرار دارند که ماجرا رسانه‌ای شود تا شاید دردی از دردهای ندا درمان شود. در برزخ چاپ‌کردن یا نکردن این ماجرا هستم که گفته‌های مادر ندا مانند پتکی بر سرم می‌خورد: «تو رو خدا کمکمان کن. پدرش جیبش خالی و دستش از همه‌ جا کوتاهه، امام حسین شفاعتت را بکند، کسی باید صدای ما را بشنود.» خودم را جای پدر ندا می‌گذارم. فرزند من هم امسال 9 ساله می‌شود. نمی‌دانم اگر این اتفاق برای او می‌افتاد چه اقدامی ‌می‌کردم. شاید بهترین وکیل ایران را برای پیگیری پرونده‌اش به‌کار می‌گرفتم. شاید و هزاران شایدی که مانند برق و باد به سرعت از جلوی چشمانم می‌گذرد.

نمی‌دانم در این ماجرا «ی.ن» چه کرده و دادگاه چه مجازاتی برای او در نظر خواهد گرفت. نمی‌دانم آیا اصلا مدرکی برای اثبات این مدعا وجود دارد یا نه، نمی‌دانم چرا «ی.ن» ابتدا دستگیر اما با قید وثیقه آزاد می‌شود. نمی‌دانم آیا صحبت خانواده ندا مبنی‌بر اینکه «نامعلم» خاطی با گذاشتن کلاه‌گیس در روستای دیگری مجددا مشغول به‌کار شده است، صحت دارد یا نه، اما می‌دانم حرف‌های ندا درست است. غم نشسته در چشمان کودکانه‌اش دروغ نمی‌گوید. اصولا کودکان دروغ نمی‌گویند. آنها از ما آدم‌بزرگ‌ها دروغ، پنهان‌کاری و خیانت را می‌آموزند. ندا کودکی است که می‌خواهد دکتر شود. توجهش به مجله‌های موجود در دفتر روزنامه بیانگر علاقه بی‌حد او به مطالعه است. ندا جزئی از جامعه ماست. سرنوشت او می‌تواند برای هر یک از کودکان ما رقم بخورد. ندا می‌توانست دختر یکی از مسئولانی باشد که پسرش را هر روز با ماشین دولتی به مدرسه می‌رساند تا مبادا گزندی از افراد جامعه به او برسد! ندا می‌توانست جای کودک من باشد که علاقه دارد درس بخواند و آتش‌نشان شود. ندا می‌توانست جای تک‌تک بچه‌های ایران باشد. اما ندا اکنون تنهاست با ذهنی آشفته و سرخورده از آزار کسی که به امید آموختن نزدش شاگردی می‌کرد.

ندا را دریابیم قبل از اینکه آرزوهایش به باد رود. ندا را دریابیم قبل از آنکه دختران روستای قره‌محمد و روستاهای اطراف از ترس بلایی که به‌ سر ندا آمده است، قید تحصیل و پیشرفت را بزنند و عطای مدرسه را به لقایش ببخشند. ندا را دریابیم.»

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 107 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:46

فیلمی از سخنرانی یکی از منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس در یکی از حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی در فضای مجازی منتشر شده که در آن اظهارات بسیار زشت و غیراخلاقی به کار رفته است.

آفتاب :

 بخش‌هایی از سخنان او که  در جریان تبلیغات انتخابات مرحله دوم مجلس در جمع کارگران ساختمانی بیان شده به این شرح است:

*من به شما قول می دهم اگر نماینده شما بشوم صبحانه را اینجا می خورم و به مسئولان (...) فحش خواهم داد.

*هیچ کس جرات نمی کند این حرف‌ها را بزند. پدرش را در می آورند اما من  شلوار مسئولین را در می آورم. هیچ کس به من نمی ‌تواند چیزی بگوید چون می دانند هرکسی از قانون تخطی کند پدرش را در می اورم.

* مواظب باشید به سرمایه دار رای ندهید.من از سرمایه دار حساب نمی برم. با عرض معذرت سرمایه دار را می دهم شما ها ... (ترتیبش را) بدهید‌.

*داداش! من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم به من در تهران می گویند هوش نداری! عقلت را از دست داده‌ای. استادی دانشگاه تهران را که نفرات اول کنکور سراسری دانشگاه های کشور زیر دست من هستند. من مشاور معاون رئیس‌جمهورم و در دفتر نمایندگی رهبری همه جا مسئولیت دارم. مال دنیا و هرچی بخواهید دارم. داداش! از آدم هایی که خودم استخدام کردم بپرسید خودم شاید امکانات آنچنانی ندارم ولی اراده کنم از این لاتهایی که پول آورده‌اند‌ ده برابر این لات ها پول می اورم.

* اصلا بگذار بکشند ما را. می کشند به جای من دیگری می آید. هیچ [...]نمی توانند بخورند.

گفتنی است کاندیدای یادشده با اینکه نامزد هیچیک از دو جناح سیاسی کشور نیست، در وبسایت شخصی‌اش مواضع ارزشی اتخاذکرده و تصویری از خود و یک چهره ارزشی را نیز منتشر کرده است. وی همچنین در سخنانش توهین‌های زشتی به رقیب خود کرده است.

معلوم نیست شورای نگهبان با توجه به اظهارات سخیف و زشت این فرد منتخب، اعتبارنامه وی را امضا خواهد کرد؟ و بر فرض تایید آن از سوی شورای نگهبان،آیا نمایندگان مجلس دهم اعتبارنامه او را تصویب خواهند کرد؟

به نظر می آید شان و جایگاه مجلس، چنین اقتضائی را دارد که از ورود چهره‌های هتاک و بی‌ادب که خود را به دروغ عضو دفتر نمایندگی رهبری و یا مشاور مسئولان معرفی می‌کنند، به خانه ملت جلوگیری کند.

منبع: 24 آنلاین

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 103 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:46